Cel mai important beneficiu al implementarii unei solutii informatice de tip CRM este acela de a unifica interacțiunile companiei cu clienții si potentialii clienti ai acesteia, și de a valorifica la maxim informațiile pe care le obține despre aceștia din toate sursele (vizite site, accesari pagini Facebook, Linkedin, campanii email, etc).
Ganditi-va cum ar fi sa te uiti pe telefon, tableta, PC si sa accesezi printr-un simplu click, intr-o singura interfata, oricand ai nevoie toate informatiile despre clienti si toate oportunitatile de afaceri… cum ar fi sa nu ai nevoie de zeci de postituri si hartiute afisate peste tot, sau de o agenda pe care sa o verifici de fiecare data pe unde ai scris un numar de telefon, adresa de email, si numele clientilor ?..cum ar fi sa nu fie nevoie sa pierzi timpul cautand in arhiva de email-uri ce ai discutat la ultima intalnire cu un client si sa nu mai stii care este ultima oferta trimisa ?
Cu date disponibile de la orice dispozitiv în timp real, beneficiile sunt imediate atât în ceea ce privește productivitatea, cât și securitatea.
Investiția este mica, tinand cont de flexibilitatea totală oferita de aplicatie, într-o lume în care aproape 100% dintre companii au acces la internet.
Cand vorbim de CRM, vorbim in principiul de o unificare a informatiilor despre clienti si de posibilitatea de automatizare a activitatilor repetitive, aplicațiile software CRM avand 2 dimensiuni:
Dezvoltarea unei strategii de identificare de noi clienti, aplicatia putand la dispozitie o serie de instrumente:
· Automatizarea activitatii de vanzari: administrarea listei de prospecți (posibili clienti) și a ratelor de succes asignate (rata celor care devin clienti)
· Serviciu si asistenta pentru client: presupune gestionarea incidentelor sau problemelor clienților
· Automatizarea activității de marketing: automatizarea unor activități precum administrarea campaniilor de marketing prin email, managementul conținutului acestor campanii, realizarea de sondaje, distribuirea de materiale promoționale personalului de vânzări.
Dezvoltarea relatiei cu clientii si imbunatatirea permanenta a acesteia, prin:
· Obținerea de informații relevante de la client
· Analiza informațiilor obținute
· Formularea unei strategii de dezvoltare pe bază acestei analize
· Acțiuni bazate pe strategia formulată
dand posibilitatea Departamentului de vânzări sa construiasca o strategie de marketing prin cercetare permanentă a clienților și a cerințele acestora.